3 månader

Idag blir Basse 3 månader! Han fick en stor kruksallads bit för det var han värd! Han älskar sallad, verkligen älskar! Och det låter så gott när han äter också "Crunch Crunch"
Men han är lite speciell..

Basse äter inte:
Morötter
Paprika
Räddisor
Baby Spenat
Ruccula
Äpple
Banan
Jordgubbar
Hallon
Basse ÄTER:
Sallad
Knäckebröd
 
HAHA något är fel? Han är så envis, om jag sträcker fram en bit morot så luktar han på den sen vänder han ryggen mot den haha så söt. Men så fort jag kommer med en liten bit knäckebröd eller salladsblad så tar han den direkt. Basse passar bra i min familj. Familjen annorlunda :)
Jag har inte testat att ge han något annat än vad jag har skrivit här över men jag vill vara säker på att det är "safe" mat han får och inte nånting som är dåligt för kaniner. Jag har läst att choklad, nötter, frön, cheerios, flingor, mjölk och ganska mycket saker är dåligt för kaniner så vill inte riskera något! Är rädd om min lilla älskling.
 
Det syns att han trivs här hos oss i alla fall! När kaniner ligger såhär med utsträckta ben så betyder det att dom trivs i sin miljö och känner sig avslappnad.
Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback