Svar

Anonym: Hej! Jag funderar på att ha ett pint party nån dag snart (och flera gånger till efter det hehe), har varit sugen på det länge men inte vågat. Men har några frågor som jag hoppas du kan svara på. Kan man äta en hel pint på kvällen trots att jag ska behålla min vikt och inte gå upp? Och hur gör de med alla mellanmålen under dagen, skippar du de? Kram
Svar: Hej!
Ja men det tycker jag du ska våga dig på! Det är så värt det och INGENTING kommer hända med din kropp för det. Du kan äta en hel pint en kväll utan att nånting kommer hända med vikten. Det hände förut att jag åt 2 pintar på samma vecka och ingenting speciellt hände med kroppen då heller. Jag gick inte upp mer för det så kroppen klarar av det, inga problem :) Du skulle kunna ha 2 dagar i veckan du äter en hel pint eller en stor godispåse, ingenting konstigt kommer hända för det. Så kör på pintparty!
Nej jag skippar inte mina mellanmål bara för det. Jag äter som vanligt under dagen sen unnar jag mig på kvällen med en hel B&J. Kram
 
Anonym: Jag har en ätstörning, fick mens men den har varit bort i några månader nu, jag mår sådär men jag har starta en behandling men min behandlare säger att jag är normalviktig och de säger att jag inte behöver några näringsdrycker och nu har jag har ätit och rört på mig mycket i två dagar kommer det påverka min vikt alltså från och med måndag kommer jag äta mer men vad händer med vikten, men jag är snart 14 år men de jag undrar om jag är underviktig eller normal viktig, kram
Svar: Om din behandlare säger att du är normalviktig kanske du är det men du behöver jobba med det psykiska. Bara för du är normalviktig är du inte frisk för du verkar ha ätstörda tankar. Men du kanske skulle behöva gå upp lite mer för att få tillbaka mensen igen, om du nu ska börja äta mer på måndag så får vi hoppas på att kroppen börjar svara igen. Det är svårt för mig att svara på din fråga om du är underviktig eller normalviktig för jag vet ej hur du ser ut osv. Men mitt råd är att prata med din behandlare och tala om att du ej har fått tillbaka mensen och gå därifrån. Kram på dig
 
Malin: Hur kommer du göra med vägning nu när du inte går kvar på scä? Kommer du fortsätta väga dig hemma eller strunta i det helt för att "släppa" ätstörningen? Kram
Svar: Jag vet faktiskt inte men tror jag kommer släppa det. Jag kommer nog väga mig på mina uppföljningssamtal med Ove. Jag vill inte bli besatt av vågen längre. För jag vill inte väga mig på en våg som är okänd som tex hemma eller hos någon. Om jag ska väga mig så kommer jag väga mig på scä´s våg för det kan vara så stor skillnad från våg till våg. Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback