Svar

Louise: Har precis hittat din blogg och den är verkligen super inspirerande!! Hur länge har du varit i "recovery"? Alltså när startade du resa mot ett friskare liv?
Svar: Tack så mycket du!! 
Jag blev sjuk i början av 2014 men det var inte förren i Juli/Augusti jag tog hjälp men ända från Augusti 2014 började jag min resa! 
 
IsabelsresaVad menas egentligen med att vara ambassadör och vad kommer du få göra? :D Vad är det som gör att du vill vara ambassadör och vad står det för liksom haha?? Det låter ju typ stort men kanske inte är det eller? Är det flera eller bara en person som är ambassadör för ett företag? OCH grattis vad kul!! :D :D
Svar: Jag vet inte exakt exakt men jag kommer nu få hem ett avtal från NJIE sen kommer jag även få hem lite produkter och kläder. Jag ska stå och dema 2 gånger i månaden på olika ställen, där står jag i en liten kub eller vad man ska säga och ber folk provsmaka drycker eller andra produkter från njie. 
Mer vet jag inte nu men kommer nog få reda på mera sen! Kommer iallafall bli superkul och ett plus är ju att jag älskar deras produkter :) 
Det kan va ganska svårt att bli ambassadör, jag har väntat väldigt länge på svar men nu äntligen!! :) TACK!
 
Zara: Ville bara säga att du e en stor inspiration. Men innan du nått din målvikt frågade någon hur du skall äta när du nått din målvikt och då sa du samma som ja gör nu. Men de känns bara som dina frukostar minskar? Är du inte tvungen att ha mackor till längre? Kul att se dig glad
Svar: Tack Zara! 
Ja det är helt sant, man ska inte börja fiffla med maten bara för man har fått en normalvikt. Varför jag bara äter gröt till frukost är för att jag känner för det, det är mättande och jag känner mig nöjd. Om jag skulle märka att nej shit nu är jag hungrig efter bara 30 minuter efter frukost så skulle jag såklart ha ökat. Eller om jag vaknar upp en morgon och är vrålhungrig så kanske jag tar en macka till, förstår du? Så att jag bara äter gröt till frukost har ingenting med ätstörningen att göra om ni tror det. Jag är frisk och maten är inte det ända jag tänker på längre, hoppas ni förstår <3 
 
Anonym: Äter du ej mellis längre?:(
Svar: Haha jooo såklart annars skulle jag gå runt hungrig. Postar inte allting jag stoppar i munnen, efter träning tex äter jag bars, på eftermiddagen i skolan eller efter skolan har jag ofta en frukt eller yoghurt jag stoppar i magen! 



Kommentarer
Postat av: Linn Strömberg

Roligt att läsa såna här inlägg! :D

2016-05-12 @ 16:54:27
URL: http://cigarettesncush.blogg.se/
Postat av: Fanny

Hej Emelie!

Först måste jag bara säga alltså shit vilken otrolig inspiration du är! Älskar att läsa din blogg och se hur du kämpat dig igenom anorexin och hur du idag står här friskförklarad<3

Jag undrar om du skulle kunna skriva ett inlägg eller bara svara på kommentaren om tips och tankar på hur man kan hantera det här med viktuppgången och kläder som blir för små? Jag älskar att shoppa men jag blir så ledsen då de blir för små och jag inte kan använda dem.. tycker det är jättejobbigt, inget sitter fint liksom, antingen är det för stora eller för små. Ser aldrig bra ut:(

2016-05-12 @ 16:56:46
Postat av: Frida

Hej fina du! Undrar också det som Fanny undrat och även hur man ska acceptera att kroppen förändras och att man blir större? Tycker det är jättejobbigt just nu och tar emot alla tips jag kan få ang. detta. Du har ju gjort samma resa, hur tänkte du när det hände dig? Blir man någonsin nöjd?

TACK för en grymt inspirerande blogg! Blir så peppad av att läsa dina inlägg! KRAM

2016-05-12 @ 22:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback