Svar

GenusÄr det hälsans kök biffar från frysen? Är de goda? Har varit nyfiken på hur de smakar men vågar inte köpa är rädd att de smakar mycket lök och vitlök? Vad tycker du?
Svar: Jaaa det är det! Så himla goda! Älskar det mesta från hälsans kök, väldigt bra grejer! Nej jag tycker inte det, tycker verkligen de smakar ost och paprika. Testa! :)
 
Emilia: Men åh, är så himla glad att jag hittade din blogg! Du är så himla fin och inspirerande så jag har nu skrollat igenom HELA bloggen på ett par dagar hahaha. Håller själv på att tillfriskna från ätstörning och du har inspirerat mig jättemycket och jag ha nu vågat utmana mig lite! Undrar förresten också vilken stad du bor i? Superfin är du verkligen Emelie, du ska vara stolt över dig själv, du har gjort så sjukt stora framsteg när man kollar tillbaka!!
Svar: Blir så sjukt glad, tack!! Jag menar verkligen det, detta betyder allt! 
Jag bor i Stockholm, Upplands Väsby :) KRAM
 
SophieHej Emelie! Jag åt skolmaten första gången för jättelänge sedan, men tog kanske lite för lite eller jag vet inte. Vi fick moussaka (grekisk), jag är jätterädd att jag har gått upp flera kilon nu. Min mage är jättesvullen hela tiden. Sedan när jag inte har ätit skollunchen på ett tag har jag ändå gått upp i vikt. Varför är det så. Är så rädd. Tänk om jag tog för mycket. Sedan åt jag snabbt för ville bara ha det gjort och då blev min mage ännu svullen. Påverkar det vikten om man äter snabbt eller långsamt. Åh är så ledsen. Skolmaten innehåller säkert mycket. Kram
Svar: Hej!
Åh jag blir så ledsen för jag var själv exakt i samma sits, jag trodde seriöst som du. Att jag kunde ha gått upp flera kilon efter en måltid men hör du inte hur SJUKT det låter? Man kan INTE gå upp i vikt efter en måltid! Det finns inte. Tänk hur alla vi skulle se ut om alla gick upp flera kilon efter varje måltid?! Alla vi skulle vara gigantiska och det är vi ju inte? Så nej, du har inte gått upp i vikt efter du ätit skolmaten. 
Ät skolmaten varje dag som alla andra! Du måste våga. Magen blir uppsvälld, det är fullt normalt! Jag får fortfarande svullen mage. Våga våga våga!! 
alla äter skolmaten, du klarar det!
 
LottaÅh tack för tips! Kan du inte göra videon om hur du äter en dag i helgen? Som jag tjatat så mycket om 😉❤️
Svar: Jo jag ska!! Vet bara inte när men jag ska!! Lovar :) 
 
AnonymÄr själv nära recovery och undrar om du också brukade få uppblåst/ont i magen?
Svar: Grymt! Jaa jag får fortfarande det, helt normalt! Både kramper och uppsvullen mage är helt normalt! 
Ett tips är att skaffa en vetekudde som du värmer i micron och sedan lägger längst ner på magen när du ligger på rygg. Så skönt. 
 
DeniseVarifrån är byxorna? :) Supersnygga!
Svar: Tack!! Dom kommer från VILA :)
 
Anonym: Hej fina Emelie! Vill bara börja med att säga att du är en fantastisk person och jag tror att din resa har inspirerat många! Jag undrar bara lite hur du känner just nu? Du är ju frisk osv men det som hänt har ju ändå hänt. Tänker du ofta på ätstörningen? Alltså inte "ätströrda tankar" utan mer bara generellt om du förstår vad jag menar? Hade vart kul med ett längre åsiktsinlägg om dina tankar och bara lite hur du känner i dagsläget osv. Kram!
Svar: Hejhej!! 
Tack så sjukt mycket du! 
Jag kan skriva ett inlägg om detta om en stund. Vill få ut ALLT! Precis som du sa, jag vill skriva ett längre åsiktsinlägg! Absolut :) 
 
EmiliaVarifrån kommer kjolen och byxorna? Jättefina verkligen! Har redan frågat dehär, men vart bor du någonstans? Är nämligen intresserad av att färga mitt hår och du verkar så himla duktig!
Svar: Båda kommer från VILA! Tack :) 
Jag bor i Stockholm! Vad söt du är, du får maila mig på [email protected] så kan vi nog lösa det!
 
IdaÅh jag älskar valnötter!!! Finns det nån glass med valnötter och kolasås?
Svar: då är denna nått för dig!! Hmm jag vet faktiskt inte men testa denna!! :D
 
Emmaväger du fortfarande 50 ? eller har du dippat i ditt mående och i ätstörningen ? :)
Svar: Ja det tror jag helt på, väger mig aldrig hemma :) 
Det kommer ett inlägg senare om hur jag mår idag osv! Håll utkik :) 
 
AurellHur ofta unnar du dig godis/ glass/ fika?
Svar: Jag unnar mig precis när jag känner för det. Ibland blir det en chokladbit varje dag och ibland kanske jag inte är sugen på godis eller nåt sånt på över 1 vecka. Det är helt olika men så fort jag känner sug så äter jag det. Glass äter jag dock varje helg, en hel B&J. Det har blivit min vana att äta det en Fredag eller Lördag haha, det kan ni alla vittna om haha! Men jag äter ganska ofta godis, choklad eller nåt fikabröd osv. Så fort jag känner för det. Jag kanske till och med köper nåt gott tills imorgon! hihi :)
 
JosefineHej Emelie! 

Tappade du mycket hår under anorexin? jag har tappat JÄTTE mycket hår och mår så fruktansvärt dåligt över det! gråter HELA tiden och vill bara ha tillbaka mitt gamla hår igen!! 

Hur lång tid tog det innan du märkte att till hår började växa tillbaka? 

du är verkligen en stor inspiration!
Svar: Hej!! 
Ja jag tappade verkligen massor. Det har varit sjukt jobbigt för mig och är fortfarande jobbigt för nu har det växt ut massa igen, det har blivit som en tjock kant i mitt hår vilket är sjukt jobbigt att fixa till men ja, man tappar väldigt mycket hår i ätstörningen.. tyvärr. 
Men som tur är det hår och det växer ut igen, se till att äta ordentligt och ge kroppen den näring den behöver så ska du se att ditt hår kommer växa snart igen. 
Det tog ett par månader sen märke jag att jag hade fått fjun över hela huvudet, det syntes mest över pannan sen växte det bara mer och mer. Bilder kommer här: 
Som du ser så tappade jag också jätte mycket hår! Men det växer ut igen!!'
 
FridaHej fina, vackra du! Har inte kommenterat din blogg innan men måste bara få säga att du är en stor inspiration för mig (och många andra) och du, precis som några andra som bloggar om ätstörning/anorexi, är verkligen en stor del i min recovery. Så TACK så jättemycket för att du är du och för att du är så inspirerande! Och även ett stort grattis (vad säger man? haha) till att du är frisk! Så himla bra jobbat verkligen, du är så stark! Hoppas du får en fin kväll! P&K
Svar: Heeej!!
Åh jag vet inte vad jag ska skriva, taaaack!!! Ni är så bäst, så himla underbara! <3 
Tack!! Stor kram!
 
GenusSå fiiiin du är! Så snygg och blir bara snyggare! Kul jacka vad har du köpt den?
Svar: Tack du!! :) 
Det är min skinnjacka som kommer från Zara!
 
JessicaVart har du köpt jeansen ? :)
Svar. De är från Ginatricot :)
 
LottaHej fin. Vad har du för granola? Kram
Svar: Heej! 
Om jag köper granola från affären så köper jag alltid Pauluns Kakao & Hallon granola, den är så sjukt god! :) KRAM



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback