Svar

C: Hej Emelie!
Jag har kommenterat lite innan, men jag har några viktiga frågor. 
Har du känt dig "vätskig" under din recovery? Jag har många kilo kvar att gå upp, men kämpar på. Men jag upplever att jag blir väldigt "vätskig", speciellt i benen, och det gör mig väldigt obekväm. Har du upplevt detta? Tips? Etc.
Kram!
 Svar: Hej!
Hmm nja kanske inte vätskig men jag har kännt mig större vissa dagar och sen kan det gå över senare på dagen så nja jag vet inte riktigt. Helt ärligt så tror jag att det bara är hjärnspökerna som sätter spel i huvudet på dig/oss. Vätska i kroppen syns inte bara sådär på utsidan.. Men jag förstår vad du menar. Det är samma sak när man känner sig uppsvullen, det kan vara vätskan också. Eller att man blir väldigt mätt, kan också beror på vätskan så det försvinner. Men för stunden är det förjävligt I know. Ett tips när du känner dig så är att sätta på dig bekväma kläder och inte spegla dig för mycket utan gör någonting som gör så du tänker på annat sen senare under dagen kommer det vara borta.
 
Anonym: Hej! Jag skulle också vilja våga äta en hel pint till kvällsmål men ätstörningen har svårt att gå med på det. Hur var det för dig i början när du gjorde det? Och hur bestämde du dig? Jag skulle vilja göra det för att bevisa för ätstörningen att det inte spelar någon roll och att jag inte blir tjock av det. Älskar din blogg!
Svar: Hej!
Jag kommer ihåg förut innan jag började med det att jag sa: Åh vad gott.. Jag vill också äta en hel ben & Jerrys som dom andra gör. Och jag blev så inspirerad av att folk gjorde det och att vissa åt en varje kväll så då slog det till i mitt huvud att Nej nu fan ska jag också unna mig med en pint i alla fall 1 gång i veckan och sen dess har jag alltid ätit en pint varje lördag. Jag blir automatiskt sugen på glass varje lördag nu och man känner längtan tills den dagen haha. Istället för att ha något man förbjuder sig själv att äta så kan man ha helger som "Fria från sjukdomen" dagar där man unnar sig lite extra bara för att! :)
Så jag tycker du ska testa en kväll att köpa hem en B&J och sen se hur du tyckte det gick, så absolut! Gör det och bevisa för ätstörningen att inget kommer hända, liten käftsmäll bara. Det gör ingenting för våra kroppar, du vågar :) Tack, det betyder mycket!!

HAHA omg vad roligt! När jag googlade "Ben and Jerrys eemelieg" så kom detta upp! Jag gillar glass okej?? Haha det bästa som finns



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback