Bygga muskler

Jag har börjat träna lite mer än vanligt, jag vill verkligen bygga muskler och få en stark kropp!
Jag har alltid ÄLSKAT muskler men för att bygga muskler måste man äta mycket och träna hårt, tungt! Man måste ligga på ett kaloriöverskott för att kunna låta musklerna växa, man måste liksom mata musklerna med energi för att de ska bli större vilket säger sig själv men det känns läskigt. Jag är en väldigt matglad person men det känns läskigt att behöva ligga på ett överskott. Känns som jag ska bli "stor" men med muskler alltså förstår ni??
Jag har läst såå mycket om tjejer som bygger muskler och alla tror att det ska bli stora men det finns inte på världskartan men jag är ändå lite feg. Man behöver få i sig mycket protein om man vill bygga muskler men också kolhydrater och fett SÅKLART!
Jag kan äta vanlig mat men MYCKET av det plus träna hårt. Jag är skit taggad men ändå rädd. Jag vill men jag är lite feg. Jag FÖRSÖKER så gott jag kan men jag är ändå rädd.
 
Jag ska träffa en PT nu på Torsdag och jag ska ta upp detta då och hur jag känner. Jag vill verkligen bygga muskler och få min "drömkropp". Jag kommer att gå upp i vikt (i muskler). Känner mig bara lite rädd för att bli stor men med muskler. Jag försöker iallafall! Jag älskar träning och vill verkligen få resultat av min styrketräning jag gör därför vill jag börja bygga muskler. Alla vet att killar har det lättare att bygga muskler för dom har mer byggstenar i kroppen medans vi tjejer har mer fett i kroppen och det gör så att tjejer har det svårare att bygga muskler så varför är jag rädd att bli "stor". När jag säger stor menar jag inte tjock. Jag menar bred med muskler.. haha ni förstår nog.
Jag vill bara ha en muskulös kropp och då måste man äta som en gudinna och träna som ett beast. Haha sant faktiskt!
 
 
http://www.styrkelabbet.se/traning-for-tjejer/
 
Här är väldigt bra sida att läsa om just träning för tjejer!



Kommentarer
Postat av: Flora

Tycker att det låter klokt det du skriver. Klart du ska bygga muskler om det är vad som får dig att må bra. Vet att du har nämnt innan att du tränar för att du tycker det är roligt och mår bra av det och inte för att förbränna, men du skriver även nu att du gör det för att få din drömkropp. Vill verkligen inte döma utan bara påminna om hur skör linjen mellan att träna för att må bra och träna för att förändra är. Det går lätt att hamna i fel spår igen. Du är en så otroligt fin människa och ja starkare än någon annan jag läst om. Glöm aldrig det. Ta hand om dig.

Svar: Tack snälla för fina ord, jaaa men verkligen. Det är så sant! Jag ska göra mitt bästa och om jag känner det minsta lilla att detta går åt fet håll så kommer jag göra nåt åt det. Tack!! ♥♥
Emelie Gustavsson

2016-08-02 @ 22:17:38
URL: http://nouw.se/florasarnblom
Postat av: Bella

Jag vill bara börja med att det, i mina öron, inte låter helt friskt att du är rädd för att ligga på ett överskott och gå upp i vikt. Detta säger jag inte för att klanka ner på dig, utan i all välmening utifrån dina tidigare problem - var uppmärksam och ta hand om dig!♥

Vidare till det inlägget handlar om, du behöver absolut inte vara rädd då det är otroligt svårt att bygga muskler. Du kommer liksom inte bara att vakna upp och vara muskulös, du kommer behöva kämpa och verkligen gå in för det. Jag tror inte ens att jag behöver nämna att det är svårt att gå upp i vikt, det tror jag redan att du vet. När man tränar är det dessutom bra mycket svårare, det krävs verkligen stora mängder mat. Muskler har dessutom en annan sammansättning än fett, mindre volym på samma vikt om du förstår hur jag menar.

Muskler är skitsnyggt (!!), och du kommer inte att bli stor på något sätt bara för att du har muskler. Eller ja självklart kan du bli det förutsatt att du vill, men då kommer du behöva göra ett medvetet val att bygga ytterligare och du kommer behöva bygga under en lång tid. Om du förstår hur jag menar? Du är i dagsläget så pass liten i kroppen att det kommer krävas bra många kg innan du blir sk bulkig. Alltså nej jag är verkligen sämst på att förklara, men jag hoppas du fattar ändå..

Sen vill jag bara återigen säga att, var uppmärksam. Så att det inte blir några andra tankebanor, det är så himla lätt att falla in i något destruktivt. Det viktigaste är att man mår bra, och den snyggaste kroppen är en kropp som är hälsosam! Kram på dig Emelie!

2016-08-03 @ 11:30:36
URL: http://nouw.com/bellss
Postat av: Sandra

Om detta är vad du vill och brinner för ska du självklart göra det!(prova på) Man ska inte låta det förflutna hindra din framtid ❤ du har gått igenom mycket, vilket du tar med som lärdom ...

Alla kroppar är olika ! Jag har tex extremt lätt för att bygga muskler ... Utan bulk, och tillskott som de flesta tar...
Med hjälp av din PT och egna erfarenheter kommer det nog bli bra 😘
Du är en stark tjej! Inifrån och ut 💎

Kramar

2016-08-04 @ 11:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback