Ang videon

Hej!
Jag tänkte bara förklara mig lite ang min "mat för en dag video". 
Jag förstår hur ni som är sjuka tänker och ni kanske ser detta som nyttigt och att jag inte åt pasta eller ris till lunchen och ingen sås till middagen. 
Detta är en dag, jag äter sjukt varierat varje dag. Jag var ensam hemma denna helg och vi hade ingen sås hemma så jag löste det med lite andra saker men det blev ändå en full middag. Jag väljer inte bort saker, jag äter det som lagas här hemma. 
Om min mamma har lagat korvstroganoff så äter jag såklart det. Om vi ska handla pizza så kör jag på det. Detta är inte till för att trigga!! 

Jag visste inte att ni skulle se detta på dethär sättet vilket gör mig lite ledsen. Jag skulle lätt ha tagit en god sås om det fanns hemma men när jag gjorde videon så fanns det ej och jag orkade inte åka ner och köpa så jag löste det. 
Tex idag åt jag choklad, jag har ätit godis. Jag äter olika varje dag men igår kände jag för att äta det som jag filmade. Jag vill inte att folk ska känna sig dumma eller att dom äter mer om dom äter mer än vad jag visade, jag äter mer eller mindre själv. Varje dag ser annorlunda ut för mig matmässigt. 
Men förlåt om jag triggade någon eller gjorde så att nån kände sig obekväm, det var inte meningen. Ville bara göra en fin video där jag visar vad jag äter på en vanlig dag. EN dag! 
Som sagt, äter väääldigt varierat.

Jag kan göra en till video där jag visar vad jag äter på en dag. Tänkte göra en sån video en fredag där jag äter B&J på kvällen osv men jag hann aldrig filma från dagen på morgonen så det kom aldrig upp men alltså vill bara att ni ska förstå att jag inte vill såra eller trigga er.
Bästa läsare, hoppas ni förstår 

Liksom ni känner mig, ni vet vad och hur jag äter. Ni ser ju på min blogg så snälla, haka inte upp er på denna video för det är för den dagen. Mår dåligt nu för jag vill inte verka som en dålig inspiration. 



Kommentarer
Postat av: louise wennbeth

Hej jag skrev i går om jag kunnde få din email vill kärn prata med dej kag har vart sjuk i över 20 år du verkar var en tjej som har go vart fick du hjälp nor fu i stockholm maila mej din adress [email protected] eller messa 0730593674 hoppas du hör Dej kram louise

2016-06-07 @ 02:35:08
Postat av: anonym

Hej! jag var en av dem som kommenterade angående att du borde ta bort matvideon. Det är absolut inget personligt utan var endast för att jag är så himla rädd om många unga tjejer och deras hjärnspöken där ute. Du är säkert en jättehärlig tjej och vi läsare VET att alla gör misstag ibland, och att du säkert äter väldigt varierat. men det finns folk som inte har det i åtanke när de suger in inspiration tyvärr. Jättebra att du tog bort den! känn dig inte dålig eller dum, alla gör saker lite tokigt ibland och nu gjorde du rätt för dig, vilket är det viktiga. kram

2016-06-07 @ 09:14:50
Postat av: Lotta

Hej! Jag var en av de som frågat efter videon. Tack ❤️🌹 Tyckte den var kanonbra💐 Den kändes ärlig och inspirerande. Förstår inte vad som skulle vara dåligt i videon? Är ju bra mat och portioner hon äter. Den kändes väldigt ärlig! Ta inte åt dig av det negativa Emelie! ❤️ Gör gärna fler! Kram på dig 💜❤️
Sedan måste man ju finna en balans som passar en själv. Jag hade ÄS och vägde 35 kg i maj 2014. Nu mer är jag överviktig. Dock beror det på min ämnesomsättning. Men det finns faktiskt de som haft ÄS som efter det måste tänka på nyttigt och onyttigt och som måste tänka på både vikt och hälsa!!! Vill bara säga det för det pratas så lite om det. Inte för att det har med Emelies blogg/ inlägg/ video att göra. Men de finns personer som tidigare haft svår anorexi som måste tänka på sin vikt utan att för den skull falla tillbaka.

2016-06-07 @ 12:57:55
Postat av: Sophie

Ta inte åt dig de dumma kommentarerna Emelie! Jag tycker att videon var super bra:) Eftersom jag nästan är frisk så kunde jag tänka mer klart och första att det där endast är vad du äter på EN dag. Dessutom visar du mer på bloggen. Jag kan förstå att väldig sjuka personer kan haka upp sig på små grejer i videon. Men samtidigt är det inte ditt ansvar. Du är ju frisk och har inte skrivit på något kontrakt att sköta dig exemplariskt eller hur, hehe? Så fortsätt som du gör. Du är grym!!!!

2016-06-07 @ 18:48:55
Postat av: IsabelsResa

Men vaaa?? Jag tycker videon var superbra!!?❤️ Jag tror väldigt många bara måste förstå att man varierar väldigt mycket som frisk (tror många som är sjuka i äs läser din blogg) och att det sedan jämnar ut sig men framförallt tror jag många verkligen måste inse att du faktiskt inte är i recovery längre.. Känns som att många fortfarande är kvar i det, att de tänker att du är det liksom. Stå på dig du är ju grym!💕💕

2016-06-07 @ 19:08:41
URL: http://nouw.com/isabelsresa
Postat av: Emelie

Du ska absolut inte må dåligt Emelie, men det kanske blir lite tokigt att lägga upp detta på en blogg som har mycket ätstörningsfokus då sjuka personer kommer jämföra sig automatiskt. Det viktigaste är att DU mår bra!
KRAM

2016-06-07 @ 22:07:16
URL: http://nouw.com/emeliesofialouise
Postat av: Anonym

Herregud vad folk är korkade, men framförallt väldigt sjuka. Hur kan man döma någon efter EN video?
Det bevisar bara hur otroligt fixerad man är vid mat och att jämföra sig med andra. Emelie är frisk och normalviktig, hon har rätt till att äta precis vad hon vill. Det är en utav friheterna med att vara frisk.
Jag skulle mer förstå folks protester om Emelie var underviktig och fortfarande sjuk. Men eftersom hon inte är det blir anklagelserna bara patetiska.
Ta inte åt dig Emelie.
Du är bäst! ❤️

2016-06-08 @ 09:48:01
Postat av: Emma

Men Gud Emelie du ska veta att videon var jätte bra och jag har varit sjuk i anorexia men precis blivit frisk😍 Så jag vet att du äter varierat för det är så himla tråkigt annars ju❤️ Och snälla alla folk där ute som kollade på videon och tror att man utesluter sås eller något bara för man inte har det till en måltid.... DET är inte sant eller fall inte när man är frisk som Emelie är❤️

2016-06-08 @ 20:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback